.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خیابان فرهنگ و معضل فرهنگی
محمد تیموری
خیابان فرهنگ و معضل فرهنگی

خیابان فرهنگ ساری از خیابانهای مهم و پر تردد شهر می باشد که مراکز آموزشی و واحدهای تجاری زیادی در آن واقع شده است. به هنگام تعطیلی مدارس و آموزشگاهها ،رفت آمد ها به کندی در این خیابان صورت میگیرد.همچنین نوجوانها و جوانان زیادی با انواع تیپ و قیا فه های عجیب و غریب در پیاده روهای خیابان فرهنگ منتظر تعطیل شدن مدارس هستند و ناهنجاریهای زیادی را به وجود می آورند مانند ارتباطات خیابانی و متلک پرانی و ایجاد مزاحمت و بعضا در گیری فیزیکی بین نوجوانان بر سر انتخاب جنس مخالف .
جالب اینکه این درگیریها و نزاعها با انواع سلاحهای سرد همچون چاقو و قمه اتفاق می افتد و کسبه محل به شدت از این موضوع شاکی و گلایه مند هستند.
چند تن از کسبه ها ی این خیابان  در گفتگو با خبرنگار شمال نیوز یادآور شدند که هر بار پس از درگیری، با پلیس 110 تماس می گیریم ولی آنها خیلی دیر حاضر میشوند و حداقل نیم تا یک ساعت بعد در محل حضور می یابند و زمانی که ماجرا خاتمه یافته است.
علیرغم معضلات و ناهنجاریهای این خیابان هیچ پلیس یا مامور نیروی انتظامی در این خیابان حضور ندارد و عدم کنترل این خیابان مشکلات زیادی را برای نوامیس مردم و همچنین واحدهای صنفی ایجاد کرده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 24 مهر 1385
چرا؟ كدام خيابان به لحاظ امنيتي بيش از اين خيابان معضل دارد كه پليس و بسياري از مسئولان امنيتي بي خيال اين خيابان شده اند؟ انگار مسئولان محترم امنيتي اين خيابان را رها كرده اند و تابلوي تخلف آزاد در آن نصب كرده اند. متاسفانه در گذشته نمايندگان محترم مهمترين ستادهاي خود را در اين خيابان مستقر كرده و نقش آن را در جلب آراء زياد كرده اند و با اباحه گري و تبليغ بي خياليسم فرهنگ برهنگي را در آن تبليغ كرده اند. كدام دستگاه به خودش زحمت و جرات داده تا پرونده فعاليت هاي انتخاباتي نمايندگان علي الخصوص در اين خيابان مورد بررسي قرار دهد و مجرمان فرهنگي را به مردم معرفي نمودند؟ واقعاً خود اين گذشت دستگاههاي مسئول و حاشيه امنيت قائل شدن براي نمايندگان برخي از آنان را كه داراي قدرت هستند نسبت به تخلفات فرهنگي جري نموده و نقش دامن زن به معضلات فرهنگي اين خيابان را به آنان داده و از متخلفان آشكار اين خيابان و معضل آفرينان فرهنگي با انواع حيله دفاع مي نمايند. ريز شدن به اين مسائل واقعاً دلهره آور است. ننگ بر ما كه اينگونه جوانان را رها كرده و تماشاگر صحنه هايي هستيم كه جز اطلاق نام جنايات فرهنگي نمي توان نام ديگري بر آن نهاد.
عمادی 24 مهر 1385
پلیس در هیچ جای ساری وجود ندارد /شما بیایید یه سری به ترک محله بزنید جایی که پلیس جرات ندارد در آنجا گذر کند و در روز روشن کیلو کیلو مواد مخدر در ملاء عام خرید و فروش میشود /پلیس ساری فقط برای موتور بگیری خوبه /بشینه سر چهار راه موتور دنبال کنه
سوادکوهی 4 آبان 1385
خب برادر من ، این جوانها و نوجوانها که از آنان سخن میگوئی ، پرورش یافته و تربیت شده کدام سیستم هستند؟ با توجه به اینکه تمامی امکانات تبلیغاتی ، فرهنگی ، کنترلی و " فیلترینگ " هم در طی نزدیک به 3 دهه در اختیار آنها بوده است . پس چه شد ، که چنین شد ؟ ضعف در کجاست ؟ مطمن باشید اگر اوضاع به همین منوال باشد بازهم چنان میشود ، که چنین شد . ضمنا باطلاع میرساند ، تجربه این سالها نشان داده است ، سامان دهی اینگونه امور " پلیس و مامور انتظامی و تهدید " را برنمی تابد . حال پیداکنید پرتقال فروش را . (سواد کوهی)
سوادکوهی 7 آبان 1385
سایت محترم شمال نیوز :
باید جرات ، جسارت و تحمل داشت و نظرات موافق و مخالف خوانندگان سایت را منعکس کرد .
در رابطه با موضوع " کلیشه " ای بالا که سالهاست دغدغه سطحی نگران شده ، تا آنجائیکه بخاطر دارم 4-3 روز قبل عرض کردم که ، در طی نزدیک به 3 دهه که تمامی امکانات فرهنگی ، تبلیغاتی ، کنترلی و " فیلترینگ " در اختیار نظام بوده چرا باز اوضاع و احوال چنین است . و نیز اشاره نمودم ، اصلاح امور مورد نظر کار پلیس و مامور نیروی انتظامی نیست . و... بهتر است ضمن درج این نظر " اصل " نظر را منعکس کنید .

انشاءالله
نا شناس 8 آبان 1385
راست است حل معضلات فرهنگي پليس و نيروي انتظامي بر نمي تابد. اما بي خياليسم فرهنگي و اباحه گري مسئله ديگري است. مسئله امتياز قائل شدن براي برخي براي انجام انواع تخلفات است. بعضي ها فكر مي كنند همينكه بگويند بايد راه ديگري را جستجو كرد يا ضعف سيستم از نظر كاركردي گوشزد شود دليلي بر پيشرفته بودن و به روز بودن است. اينطور نيست كه افرادي طرفدار رها سازي فرهنگي به بهانه بي تاثير بودن سياست هاي كنترلي باشند. بعضي وقتها هو براي توجيه كردن عدم ايفاي نقش و مسئوليت در جاي خودش اين بهانه ها را ساز كرده اند كه تا كنون كه اين كارها را انجام داده ايد چه گلي چيده ايد؟ بد عمل كردن دستگاهها و تبعيض قائل شدن بين آحاد جامعه و شل كن و سفت كن هاي بيجا و ضعف عملكردي دستگاههاي انتظامي و قضايي عامل اصلي جري شدن نيروها است. اعمال قانون در هر شرايطي لازم است و هيچ توجيه بردار نيست. اگر نه با اين همه تخلفات رانندگي بايد كل جريمه ها را حذف كنند و مسئله را مثل مسائل فرهنگي در خيابان فرهنگ رها كنند. چرا با اينهمه افزايش تخلفات رانندگي جريمه كردن را رها نمي كنند؟ چرا در اينجا اعمال قانون لازم است ولي در كنترل هاي فرهنگي توصيه به رها سازي و آزاد سازي و باري به هر جهت رفتار كردن و بي خيال از كنار مسئله گذشتن مي شود؟
سوادکوهی 10 آبان 1385
با احترام و تشکر از درج نظرات . و امید اینکه به مشکلات و معضلات جامعه خصوصا از نوع اساسی آن ریشه ای و کارشناسی عنایت بفرمائید .

موفق باشید .
نا شناس 1 آذر 1385
خبر جالبي بود
احسان 15 بهمن 1388
حقیقتا شهر ساری از هر لحاظی صفر در صد است

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.109 seconds.